Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Wednesday, May 5, 2010

LP Yaadon Ki Baaraat


LP ni aku beli masa ber 'shopping' kat memory lane ipoh dengan mak aku.ni juga diantara movie feveret dia pada tahun 1973.masa tu aku belum lahir.tapi ada juga movie ni keluar kat TV2..dan masa tahun 80an ada juga mak aku sewa video tape kat kedai video bawah rumah aku hehe..


yang diatas ni adalah original movie poster filem tersebut


yang ni adalah pelakon hits yang penuh kontrovesi pada zaman tu.namanya ZEENAT AMAN.bapak dia adalah muslim.tapi mak dia adalah hindu.so macamana ya tu?

cerita yaadon ki baaraat ni mengisahkan 3 beradik yang terpisah iaitu Tariq,Vijay dan Dharmendra.aku ingat2 lupa cerita ni.yang si vijay ni jatuh cinta dengan anak orang kaya yang bekerja sebagai waitress dan dharmendra adalah crook dalam cerita ni.ibubapa mereka telah dibunuh oleh sekumpulan gangster.dan diorang ni macam nak menuntut bela diatas kematian ibubapa mereka.KALAU TAK SILAP!

di bawah ni antara movie still yang sempat aku kolek






diantara lagu peberet aku dalam movie ni adalah 'chura liya hai tum ne' yang tak pernah bosan aku dengar dan dibawah ni adalah movie still masa diorang menyanyikan lagu chura liya ni

aamir khan masa kecik pon ada!

No comments:

Post a Comment