Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Friday, July 1, 2011

Can? Glass???

Sempena pagi Jumaat yang tenang ni,takde buat apa,dan kerapkali diminta untuk mengupdatekan blog,maka aku akan mengreviewkan satu koleksi yang dikeluarkan pada bulan lepas yang banyak menipiskan dompet aku.gila kau sekali makan je dah mencecah average rm15.semata2 untuk mendapatkan gelas yang dah lama keluar kat U.K sana.
Selepas menikmati alam berumahtangga ni,rejeki pon makin melimpah ruah,dicucuk pula dgn kehadiran set meal can glass ni,makin naik lah jugak size pinggang dari 32 ke 34 haha cinabeng tol.nak cakap makan banyak,tak jugak,tapi makan sikit jek,dia punya kembong,mak ai..mengalahkan orang mengandung 2 bulan!mana taknya,setiap hari khamis,bantai 2 ketul ayam goreng mekdi spicy selama 6 minggu berturut2 tanpa henti.dahla pakai ayam inject,tapi disebabkan can glass ni punya pasal,balun!

So tanpa melengahkan masa lagi,mari aku introducekan kan con can glass edisi Malaya kepada para blogger di luar malaya sana yang berkenan untuk mendapatkan siri atau set ni.set yang aku paparkan ni tidaklah mengikut date hari keluarannya.aku post random sahaja.yang pertama,the legendary glass,GREEN!
BLUe!
PURPLE!
LIME!
PINK!
dan yang terakhir,CHARCOAL!

Disini aku ingin membuat perbandingan diantara can glass perbuatan Malaya dan can glass perbuatan Temasek(yang tidak berapa digemari oleh sesetengah kolektor).Jika kalian zoom gambar tu,akan nampak lah perbedaan diantara keduanya.dari segi packaging,memang tiada perbedaan yang ketara.hanya can glass Malaya adalah perbuatan China dan can glass temasek adalah perbuatan Turkey.dan tidak dinafikan China amat popular dengan pengeluaran porcelain nya dan Turkey pulak amat femes dengan penghasilan glassware.jom kita lihat
Jika kita teliti secara mata kasar memang lah tidak nampak.tetapi jika kita lihat pada ketebalan embossed coca cola nya,ia amat sharp dan jelas embossed nya pada can glass Malaya
Beralih pada can glass temasek,embossed nya adalah kurang timbul dan berkeadaan lebih flatten sedikit berbanding can glass malaya.jika tanya pada aku,ternyatalah aku memilih yang timbul dari yang flat hehe tapi tak tau pula jika ada orang suka melepek.. hehe citarasa masing2..
aku tertarik dengan quote seorang kolektor di facebook yang menyatakan complete set itu mestilah beserta dengan poster promosi seperti di bawah ni.BETUL KE????
apa pun,jom kita enjoyyy!!

No comments:

Post a Comment