Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Thursday, July 14, 2011

Kisah Bai Jual Kain

Hendak dijadikan cerita,ada seorang makcik ni nak pergi ke Ipoh dari Kuala Lumpur.Nak membeli pinggan mangkuk lama katanya di Lokain.hendak menaiki teksi sapu,dilihat dalam pursenya,macam tak mencukupi pulak.so dia pun memutuskan untuk menaiki bas ekspress non-stop.selepas membeli tiket,maka bermulalah perjalanan si makcik tersebut.

Malangnya,tempat duduk hadapan semua fully occupied.yang ada hanyalah tempat duduk di belakang.betul2 di sebelah Pintu Kecemasan.nak tanak,kena lah duduk juga.Pada mulanya,perjalanan sangatlah smooth.bas ekspress pun meluncur dengan laju.Si makcik pun terlelap..dan apabila terjaga,dia terasa pundi kencingnya memulas2.memang hendak terkucil sangat ni.cuba ditahannya.tak boleh jadi,dah tak senang duduk.sekejap ke kiri,kejap ke kanan.si makcik pun pergilah ke depan berjumpa dengan driver.Nak,boleh tak berhenti sekejap,makcik nak buang air kecil ni.Makcik,bas ekspress ni non-stop.kalau saya berhenti,nanti apa kata penumpang lain?Lain kali jangan lah ngada2 nak naik bas non-stop!Si makcik pun kembali ke tempat duduk dengan hampa.ditahannya sekali lagi.ketuk2 lutut sudah,goyang2 kaki pun sudah.namun air tetap di paras hidung.menunggu masa untuk meletop sahaja.Si makcik mendapat 1 akal.dicarinya botol mineral water.mana lah tau boleh melepaskan hajat di dalam botol.tapi malang,time ni la 1 botol mineral pon takde!Maka ternampaklah dia satu lubang kecil sebesar mulut di celahan pintu kecemasan.ah,ngam2 ni size aku.bedal ajelah!di Recce nya penumpang kiri kanan,semuanya dibuai mimpi.Senanglah kerja aku! hehehe..apalagi,disingkapkan kain,terus diletakkan 'anu' nya di celah lubang tersebut.aaahhhhhh lega rasanya nooo!Balaih si Makcik selepas melepaskan hajat membuang air kecil.

Nak dijadikan cerita pulak,semasa sesi pembuangan air kecil tu,ada seorang Bai Penjual Kain menaiki motosikal di belakang bas ekspress tersebut.maka terpercik lah sisa buangan Makcik tadi ke mukanya.Cilaka punya orang!takde kesedaran sivik langsung!dikejarnya bas ekspress tersebut dan melambai2kan tangan supaya pemandu bas tersebut memberhentikan bas.terus si Bai Kain ni dengan nada marah,Siapa punya kirija ini ludah2 sampai kina saya punya muka!Cit pui!semua penumpang kebingungan.masakan ada orang meludah,sedangkan semua lena tidur?si makcik pun berasa bersalah lalu mengangkat tangan.Makcik jangan sibuk ini hal!kata Bai Kain tersebut.Baik mengaku siapa punya kirija ini!si makcik pun lagi sekali hendak bersuara dan mengangkat tangannya.Makcik!berapa kali aku cakap,makcik jangan campur ini urusan!Makcik dudouk sana diam2!marah Bai Kain tersebut..Ini Last Warning aku bagi sama Kao Worang!Si Makcik pun bersuara,sebenarnya Bai..sayalah yang..Makcik! kenapa Makcik degil ha!saya tahu ini mesti kerja worang lelaki!sebab saya nampak dia punya bibir ada MISAI sana lubang kicik ludah sama saya!

No comments:

Post a Comment