Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Friday, December 14, 2012

Steel Can Schweppes Bir Halia

Geram punya pasal berikutan malam tadi pertembungan di antara Harimau Malaya Vs. Gajah Putih di Stadium Supachalasai, Bangkok, membuatkan aku ingin memosting entry yang menggambarkan kegeraman aku terhadap Referee K-Pop yang membuat tindakan yang tidak setimpal ke atas perlawanan malam tadi di 2nd leg separuh akhir AFF Suzuki Cup 2012
Can ini pernah diposting oleh Che Mat tapi datangnya dari jenama soda yang berlainan. Kali ini, Can ini didatangkan dari jenama Schweppes dan berperisa Bir Halia, tetapi Halal diminum, mempunyai badan yang keras hingga digunakan untuk acara Baling Tin di Fun Fair sekitar Malaya pada tahun 80-an. Dibuat untuk Yeos Malaysia
Seingat aku, kali terakhir aku pegi ke Fun Fair dan main Baling Tin ini adalah pada tahun 1987 di Fun Fair Flat Larkin Johor Bahru bersama atuk dan nenek aku. masa tu RM1 untuk 3 bola kalau tak silap. ataupun RM2 utk 5 bola.aku tak ingat dah.tapi yang aku ingat, tin can besi ni ada 6 bijik. disusun secara 3 level. Level 1 tiga tin, level 2 dua tin, dan level 3 satu tin. Baling sekali tak jatuh. Baling 2 kali pun tak jatuh. 3 kali, 4 kali, tak jatuh2 jugak. Amboi, berat sangat ke tin ni? ke balingan aku yang tak cukup power? tinggal lagi satu bola, geram punya pasal, tunggu mase sesuai budak cina yang jaga booth Baling Tin ni toleh ke belakang nak pungut tin yang jatuh, 1, 2 , 3! baling kat tengkuk dia! lariiiiiii! kahkahkah! rupanya, ada brader2 kat situ bagitau, rahsia diorang tanak bagi tin2 tu jatuh, diorang memasukkan batu2 kecil ke dalam tin can tersebut, supaya ia menjadi berat sedikit dan tidak mudah jatuh apabila dibaling dengan bola getah warna coklat,hijau, merah tu. Ka Ni Na betol!
'Keep It Until Hard To Find'

No comments:

Post a Comment