Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Tuesday, January 24, 2017

General Cigarettes

Puas aku carik tentang info pada brand yang satu ini tapi menemui jalan buntu. Aku mencari kotak rokoknya tapi tidak juga berjaya. Jadi aku mengambil keputusan untuk up disini. Mana lah tahu ada rakan2 yang mempunyai info atau ada kolektor yang masih menyimpan kotak rokok asal nya.
Jenama rokok yang bernama General Cigarettes ini aku tidak tahu dari mana datangnya. Adakah England? Imej yang ditayangkan pada permukaan tin rokok ini adalah berupa seorang Jeneral atau ketua peperangan yang sedang mengangkat pedang. Sangat klasik grafik yang terpampang
Ada sesuatu yang menarik minat aku tentang tin rokok ini. Aku try google nama company yang tertera tu iaitu Joo Lan Co Ltd. Masih wujud! tapi dah tukar Joo Lan Tobacco Co. Sdn. Bhd. yang beralamat di Pengkalan Chepa, Kelantan. Dari pemerhatian aku terhadap tin rokok ini beserta perkataan 'MALAYA' di bawah nama company tersebut, boleh aku estimatekan tin rokok ni MUNGKIN berada di dalam tahun 1948 sehingga 1963
"Keep It Until Hard To Find"

No comments:

Post a Comment