Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Friday, September 3, 2010

Tray Coca Cola Karat


sebenarnya benda ni dah lama aku nampak kat 1 kedai ni dok tergantung.ada dua pulak tu.macam adik beradik.tapi takde sapa yang berkenan.tiap kali datang ke kedai ni,mesti aku jeling dulu mata ke atas tempat gantungan tray buruk ni.sebenarnya aku malas nak posting kalau benda2 karat ni.takut kena kutuk nanti hehe..tapi lantaklah, blurguyz79 pon memberi sokongan moral,maka aku posting jugak.mengikut sumber2 yang TAK boleh dipercayai,tray karat kokak ni digunakan pada tahun 1950's di asia termasuklah malaya,temasek dan juga hongkong.kalau ikut perkiraan kertas yang ada dalam wallet,memang lah tak masuk akal harganya.tapi memandangkan bila lagi nak dapat tray macam ni?dan kat mana nak dapat tray macam ni lagi?maka aku dan bg79 pon mengushar ke 2-2 tray ni.setelah nego punya nego,kami pun berpuas hati dengan harga tawaran si apek kedai ni.sebenarnya kami melepaskan geram terhadap tray2 yang telah banyak disapu oleh kolektor misteri yang kalau datang,dia akan membeli tray di kedai ni.tapi dia hanya beli tray2 yang baru sahaja.yang buruk macam ni dia tak ambil pula.mungkin dia beranggapan tray karat macam ni tak ada harga kott..tapi tak mengapa,ada orang yang suke kolek new old stock,ada orang yang suke kolek barang karat.terpulanglah pada citarasa masing2.aku dan bg79 dah melengkapkan koleksi tray coca cola dan yang penting kita enjoy! bukan untuk berlumba2 siapa banyak barang,tapi aku dan bg79 mengamalkan konsep sharing is caring.itu lagi penting untuk mengekalkan persahabatan yang erat.

3 comments:

  1. Zal,

    Wow nice tray. Sorry coz belum deposit lagi. Maklum la nak raya. Hujung bulan ni insyaAllah. Sorry bebanyak Zal.

    ReplyDelete
  2. haha tak kesah la bang..no prob..barang pun kat store lagik..masih berhabuk lagi hehe rupanya tray karat lagi tinggi harganya dari tray yang cun melecun!

    ReplyDelete
  3. aduuu aduuuu..etu ada orang letgo tray cam nie 20inggit.. ku x la beli sai ku ingat memang senang dapat kot.....mmmmmmmm nyesal la plak x amek .....

    ReplyDelete