Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Thursday, March 31, 2011

Adiah Tawen 2

Semakin hari,semakin banyak pula hadiah kawen yang mengunjung tiba..nampaknya ramai juga yang sayang pada aku hehehe..Alhamdulillah..tapi apa pun,ini semua atas doa kawan2 juga..yang membuatkan token friendship ini tiba di daun pintu rumahku..
So tanpa melengahkan masa,hadiah yang aku terima semalam adalah berasal dari SierraMas,Sungai Buloh.terkejut juga apabila menerima sebuah bungkusan expected the unexpected hehe..mungkin ramai juga yang mengenali sang penghantar yang cukup sinonim dengan barang2 Sinalco,Kickapoo dan RC Cola.mungkin lebih mudah dikenali dengan gelaran King of Soda Photos! pernah juga menjadi rakan atau teman seperjuangan ketika Civil War of Antiques,dan dari situ lah kami berbaik2 sehingga ke hari ini..dan apabila aku membuka bungkusan hadiah ini,terpampanglah beberapa item yang jarang2 aku kolek! iaitu documentation.wah!barang2 seperti ini memang menarik minat pengkolek seperti Pengkerusi JB haha..bak katanya,"KALAU KAU KOLEK BARANG TANPA RESIT ATAU DOCUMENTATION,MAKA BARANG TU UMPAMA BARANG PANAS!"haha ada2 saje wahai abang dolahku..so barang yang pertama adalah kupon air kickapoo yang dikeluarkan oleh Syarikat National Aerated Water.last benda ni aku dapat lihat seawal tahun 80an dulu.lepas tu dah tak nampak lagi dah.kalau tak silap,kupon ni akan dicop untuk pengesahan untuk menebus segelas air.correct me if im wrong ya!
Item yang kedua adalah pocket calendar yang memaparkan botol plastik,botol kaca serta tin can Kickapoo dan RC Cola.tapi seingat aku masa tahun 90an,amat payah juga nak dapatkan RC Cola di area JB ni.mungkin belah atas2 sana lebih mudah didapati,selain dari singapura.
Di bahagian belakang,adalah calendar dari tahun 1992.agaknya pada tahun bilakah botol kaca RC Cola ini diberhentikan productionnya?
Item ketiga adalah sampul surat yang memang siap di print untuk mengepos ke alamat National Aerated Water Singapore.wah,di Jalan Seranggoon!Blurguyz79,apalagi,jom la kita pegi carik alamat ni kalau masih ada lagi hahaha
Item seterusnya adalah Official Receipt N.A Water Ltd yang di cancelled beralamat di no 27, Chan Sow Lin Road.masih ada lagi ke jalan ni?
Yang ini pula adalah official receipt yang beralamat di PJ pada tahun 1977 kepada The Oasis S/B
Yang ini pula aku tidak pasti apakah kegunaan kertas ni.kemungkinan besar rough paper atau pon notebook
Seterusnya adalah Summary of Sales untuk para salesman kalau tak silap aku
Dan yang ini pula adalah statement of Account untuk National Aerated Water S/B..teringat aku dulu2 masa ambik prinsip akaun dulu haha..pening kepala nak balancekan debit dengan kredit tu!
Dan bila nak ambik coti,gunakanlah Borang Minta CHUTI haha..word old skool..chare
Stiker ini pula bersaiz kecik sedikit dari A4 yang masih belum lagi digunakan..masih berkondisi NOS
Dan item yang paling terakhir adalah paper sign atau paper advert yang berharga RM250! wolauweh...Bro,ko biar betul,paper advert yang mahal ni ko bagi aku free2 je ke?
Amacam abang dolah?dengan dokumentasi yang dipaparkan kali ni dah membolehkan untuk kita bukak kedai tak?hahaha..dan dengan sempena posting kali ni,aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada jejaka yang sudi menghadiahkan dokumen yang menjadi sampah sarap bagi sesetengah pihak,tetapi TIDAK bagi aku.akan disimpan dengan rapi.bak kata aku masa dulu2,kalau orang bagi aku sehelai kertas A4 kosong pun aku simpan!inikan pula a piece of history huhuhu..ape pun,kita enjoy!

4 comments:

  1. Oleh kerana aku hensemlah aku bagi jer paper advert RM250 ni kat kau, huahaha.

    ReplyDelete
  2. Yes! ternyata kehenseman ko bagi free jek benda ni tapi tak dapat menandingi kehenseman lobang idung aku yang kembang kempis menahan gelak haha

    ReplyDelete
  3. patotlah ada orang jeles...sebab dia tak hensem,hahaha.

    ReplyDelete
  4. hahaha..nak nak gambar raya yang bersama famili terchenta yang buat muka kesian tu kan? ko ni blurguyz79,tak baik seyy ngutuk orang..orang tak kaco kite,kite jangan kaco orang..kitorang kat sini just wanna have fun je..nuthin' mo than dat.am i rite my bro zian?

    ReplyDelete