Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Monday, April 9, 2012

Anugerah Cemerlang 2011

Malam semalam sedang menonton Anugerah Bintang Popular Berita Harian yang ke-25,aku terpanggil pada sepucuk surat undangan yang bertarikh 2 minggu Sabtu lepas,dari sebuah sekolah untuk ibu bapa/penjaga dan memandangkan aku adalah penjaga kepada adik aku yang bernama Atiqah Binti Mustaffa.wow,surat apakah ini?apabila dibuka,wah,penyampaian Anugerah Cemerlang 2011!

Tak kusangka adik aku yang berstatus Anak Yatim yang hanya dijaga oleh ibu aku dan aku sendiri,mampu mendapatkan title Pelajar Cemerlang pada 2011..Alhamdulillah..tapi malangnya adik aku tidak berkesempatan untuk pergi ke sekolah lamanya untuk naik ke pentas menerima Sijil Penghargaan berikutan sekarang ini dia berada di Sekolah Sains Berasrama Penuh yang kebetulan membuat lawatan sambil belajar pada hari penyampaian tersebut.Begitu jugak aku yang mempunyai hal yang tidak dapat dielakkan pada hari sabtu tersebut dan hanya mewakilkan ibuku untuk naik ke pentas menerima Sijil Anugerah Cemerlang ini.
Tidak itu saja,malah menerima sebentuk Trophy juga!
Terharu juga apabila melihat terteranya word 'Perfect Score' pada trofi ini...
Bukan 1 trophy,malah dua!
Mendapat High Score juga untuk Matapelajaran Terbaik untuk subjek Kemahiran Hidup-Kemahiran Teknikal..wah..semakin advanced adik aku ni melebihi abang dia! hahaha..
Dengan adanya trophy Kemahiran Teknikal ini,boleh la dia berbangga dengan skillnya berbanding lukisan comotnya 10 tahun yang lepas! Yang aku rasa Trophy ini lebih bermakna dari lukisan cincai boncai dia tu hahaha


Aku teringat kata2 cacian seorang teman "What kind of Parents Produced this kind of Children?"

Now,it is proven my friend,walaupun aku on the way untuk menimang anak,tapi aku bangga mempunyai darah daging seperti ini.sebab aku bangga menjadi abang serta ayah kepada adik aku.Peace!

"Keep It Until Hard To Find"

No comments:

Post a Comment