Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Wednesday, May 2, 2012

Ship Vs. Ship

Salam Bersih semuanya hehe..hari ni aku nak buat perbedaan tentang 2 brand botol yang mempunyai trade mark yang hampir serupa,tapi agak berlainan sedikit.Mungkin bagi orang lama,benda ni dah biasa tengok.tapi bagi aku yang baru ni,agak menarik juga.Ok, yang pertama adalah botol embossed 200ml dari jenama Eastern Aerated Water
Jika diteliti logo atau trade mark yang digunakan adalah berlogo kan kapal laut atau Ship beserta ombak. Berbentuk diamond dan di luar diamond tersebut tertera perkataan 'Trade Mark'
tetapi lain pula dengan botol yang satu ini dari jenama K.G. Siang. Botol ini aku pinjam dari seorang teman lama di daerah Pontian, Johor. Mempunyai logo serupa dengan Eastern A.W tetapi agak berlainan sedikit bentuk kapalnya serta ombak dan juga asap dari serombong kapal ni
Di sebelah kiri tertera tulisan Cina yang bermaksud Aerated Water (tolong betulkan kalau aku silap)
Dan di sebelah kanan nya tertera tulisan Cina berbunyi 'Jing Yuen Chang' yang bermaksud kekayaan ataupun prosperity (tolong betulkan kalau aku silap). agak jauh juga sebutan K.G. Siang dengan Jing Yuen Chang.Atau mungkinkah Branding yang sama sebutannya?
Yang pastinya,kedua-dua brand ini berasal dari Singapore.
"Keep It Until Hard To Find"

No comments:

Post a Comment