Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Sunday, December 4, 2016

Eng Lam Aerated Water Batu Pahat, Johore

Semenjak dua menjak ni aku kerap request friend di FB. Sebelum2 ni aku agak liat macam mempedal ayam untuk request friend. Mungkin lingkaran kawan2 aku, aku ingin limitkan dan tidak memperbesarkan lingkaran itu. Sebab apa? aku pun tidak tahu. Kemungkinan besar FB bukanlah tempat aku mencari2 geng2 karat. FB aku hanyalah untuk berfoya2 bersama wanita2 yang mempunyai niat yang sama dengan aku haha..Jadi baru2 ini aku telah meng request friend dengan seorang kolektor karat yang aku tidak tahu dari manakah dia muncul. Baru2 ini sahaja aku melihat kelibat dia. Barang2 yang dipamerkan ada garang, ada juga yang biasa2 sahaja. Jadi aku sudah komen di salah satu foto dinding rumahnya yang mempamerkan poster2 yang disusun dengan rojak. Tiada kira2. Susunannya berterabur. Bertepek sana sini. Aku pun memuji tentang satu poster ni. Jarang sekali aku nak memuji barang orang depan2 begitu. Kalau ada pun, hanyalah dalam hati. Tapi kali ni aku terpanggil untuk memuji posternya itu. Tetapi, pujian aku itu sia2. Tidak direply. Sebagai orang Melayu yang penuh dengan budi bahasa, at least cakaplah terima kasih ye tak? Aku lihat kawan2nya yang lain, dia reply. Mungkin aku hanyalah kolektor muda yang hanya baru nak kenal2 dunia karat FB. Ok lupakan kisah tu. Kawan aku bobo bertanya kenapa aku nak berkecil hati? Buat bodoh sudahla..ok betul juga kata bobo
Sewaktu aku melawat seorang teman di Rengit, Johor, dia menghulurkan sebiji botol yang keadaannya boleh la aku katakan hampir 90% cun. Lagi 10% itu hanyalah tidak mempunya crown cap dan juga telah dikosongkan. Kalau lengkap, memang aku letak conditionnya 100%. Sebuah brand yang datangnya dari Batu Pahat Johore, selain dari Golden Fish Aerated Water. Jika dilihat paparan yang grafik yang disampaikan, terdapat imej burung bangau yang menjadi trademark syarikat Eng Lam ini. Kombinasi printed warna putih dan jingga yang amat terang memang amat meyilaukan pandangan mata aku haha..di bawah print itu terdapat alamat yang jika di google, masih terdapat lokasinya iaitu 134, Jalan Rahmat, Kampung Pegawai 83000 Batu Pahat, Johor.
Di bahagian belakang pula, macam biasalah, tertera botol ini adalah hakmilik Eng Lam Aerated Water Factory Batu Pahat. Persoalannya, haruskah aku meneruskan niat baik aku untuk berkawan2 dengan para netizen karat ini? Ataupun keep on silence mengumpul seperti idola aku King Daud?
"Keep It Until Hard To Find"

No comments:

Post a Comment