Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Monday, June 14, 2010

Button Coca Cola Metal(Malaya)


tengah dok sembang2 dengan abg dollah,entah macamana boleh terbuka hati ni nak mencari button coke yang dikira boleh buat pinggan makan lah bagi seorang kolektor tu.tapi bagi kami kolektor kecil kecilan di JB ni,benda macam ni,memang digantung kat dinding rumah..tapi bawah sedikit la dari frame ayat2..sebab taknak memartabatkan produk yang entah dari mana datangnya ni hehe..

benda ni diajar oleh King Coke di JB ni.katanya kalau nak tau sama ada button coke ori atau tidak,hendaklah check di setiap sudut bibir button tersebut.ada lubang yang berbentuk kacang hijau.kalau lagi besar button nya,lagi besar lah lubang kacang tersebut.kalau yang bulat betul,dan ada bekas di drilled,memang sah tak ori!

masa dulu harga benda ni kat jonker walk adalah rm150 paling murah..tapi aku dan abg dolah berjaya mendapatkan button ni di Batu Pahat tak lebih dari rm100 dari seorang kolektor yang tak tersohor,tapi berbudi bahasa apabila berbicara..enjoy!

3 comments:

  1. oh camni nak bezakan yg ori atau palsu,thanks infonya bro.

    ReplyDelete
  2. itulah..kita yang baru belajar ni,sama2 share.jangan jadi bodoh sombong bila berada di atas sana.blur.ko kat JB gak ke?kontek2 la.boleh meramaikan para kolektor kat jb ni lepak minum teh ke,mau?apa nombor ko?roger2 la aku yerk

    ReplyDelete
  3. aku mmg dah lama nak tau pasal button ni,sbb tak nak jadi tipah tertipu beli yg palsu.sbb kita semua pun dah tau dah ada si tukang ciplak.aku duk kat spore,letih ulang alik masuk jb,hehehe.
    orait...cun,ada masa aku roger2 ko.aku pun baru blajar,apa2 hal ber tunjuk ajar k.

    ReplyDelete