Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Monday, February 13, 2017

Mirinda Lime Fat Bottle

Masa aku kecik. Aku memang gemar membeli fat bottle. Tak kira lah dari jenama ape pun. Sebabnya. ia bersaiz kecil, dan aku boleh simpan botolnya. Simpan untuk apa pun aku tak tahu. Sudahnya, mak aku humban ke tong sampah kahkah. Ok kali ni aku nak paparkan salah satu jenama yang aku gemar membeli di kedai runcit bawah flat aku sewaktu jaman 80-an iaitu Mirinda.
Flavor pilihan, Lime Soda atau Limau. Sebab apa, sebab aku syok tengok warna luaran label botol ini iaitu hijau dan kuning haha
Pada waktu ini yang aku boleh anggarkan pada pertengahan tahun 1980-an, minuman ini dikeluarkan oleh Permanis Sdn. Bhd. yang beralamat No. 52, Jalan Pencala, PJ, Selangor. yang kini jika engkau google, hanya kilang ataupun pusat servis toyota. Kemana pindahnya kilang Permanis ini? Dengar cerita sudah berpindah ke Bangi. Pejabat urusannya pula di Bukit Bintang. Betulkan aku kalau aku salah. Permanis ini juga sudah tiada. Sudah merge menjadi Etika Group of Companies yang popular dengan produk Dairy Champ dan Goodday Milk pada tahun 2016. Di bahagian label juga tertera JANGAN DIISI SEMULA. Bermaksud botol ini terus menjadi kepunyaan pembeli. Tidak dibawa balik ke kilang untuk proses isian semula.
Syoknya label pada botol mirinda ini, adalah tertera TIADA DEPOSIT DIPERLUKAN seperti pada sesetengah botol coca cola yang ada return deposit sebanyak 5sen.
"Keep It Until hard To Find"

No comments:

Post a Comment