Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Monday, August 16, 2010

Kisah Sedih..

semasa kemeriahan bottle trade fair di amcorp berlangsung,tanpa disedari aku ditinggalkan keseorangan di JB ni..mungkin salah jangkaan ataupun miscommunication atau pun disebabkan ada perkara lain..tapi tak mengapa,aku cuma beranggapan benda tu bukan rejeki aku.tapi disebalik kejadian tersebut,ada hikmahnya.ada juga insan yang baik hati memberikan sebiji botol tropi pendek yang dibawa balik dari amcorp.terima kasih blurguyz79! jasamu akan dikenang.

sebiji jam Masa untuk Coca cola pon berjaya dibawa pulang ke JB oleh pertolongan Blurguyz79 dan Dato chua.jam yang menjadi idaman abg dolah sejak sekian lama.akhirnya berjaya juga kita berdua untuk mendapatkan jam yang tak seberapa ni ya!
dalam pada kemurungan tidak dapat pergi ke amcorp,aku pun menjemput Bob Pepsi untuk pergi berjalan2 di temasek dan membuat perjanjian setan.coke untuk aku,pepsi untuk bob.deal! maka pencarian pun bermula.kami pergi ke sungei road.aku hanya menjumpai sekeping pinggan coke dan sebiji botol coke silver cap berharga sekeping coklat.bob pula hampa tidak kelihatan bayang pepsi pun.tapi tak mengapa.aku pun mengajak bob ke satu tempat yang tidak pernah dilawati oleh bob sebelum ni.maka dengan rejeki yang tidak disangka2,bob pon terjumpa dengan mini fridgenya yang harga nya tidak masuk akal.dan bob pun menghulurkan wang yang setimpal dengan harga sehelai tshirt(paham2 la bob ya! haha)dan aku pula mendapat rejeki terpijak terjumpa 2 button yang cikai aja

sebiji button adalah dari u.s.a berukuran 1.5 ft dengan kondisi yang masih cemerlang dan di belakangnya masih terdapat tag yang agak kurang sikit kondisinya tapi masih boleh dibaca

satu lagi button adalah dari malaya yang kurang sikit kondisinya dari button u.s.a tadi,dan colornya agak kusam sedikit.tapi boleh laaaa..saiznya berukuran 2ft

maka perjalanan kami haritu memang pulang dengan hati masing2 tersenyum.walaupun bob ditahan semasa pemeriksaan kastam.nasib baik oghe kampo yang tahe..haha dan kami amat berpuas hati walaupun tidak dapat bersama kolektor lain dia amcorp dan berharap dapat jumpa kalian dia lain waktu.enjoy!

8 comments:

  1. tragik lh cter lu...terase nk wat dlm novel....hahaha

    ReplyDelete
  2. tajuk novel dia: Ketinggalan Ke Soda Fest
    novel siri 2: The Misadventure Of Spongebob Pepsipants & AdeqPatrick

    ReplyDelete
  3. ni bukan kisah sedih...ni kisah sedih yang happy..mana taknya, tgk kan jam dan button2 tu geram je...

    ReplyDelete
  4. itulah pak haji,kadang kita tak jangka rezeki yang datang bergolek kan?kena redha jelah dgn kejadian yang berlaku..hehe.saya memang happy.tapi blurguyz79 tak tido lena tengok button ni kehkehkeh(ketawa setan BG79)

    ReplyDelete
  5. afzarizal: agak2 kat johor ni kat mana lagi ada brg2 cun macam tu? biasanya kalau jumpa pun owner tak nak kasik lepas la..hehehe...saya masih baru dalam dunia koleksi ni..baru lebih kurang 3 bulan je..ayat saya tak power kot...bole kasi tip tak?

    ReplyDelete
  6. biasanya semua ada dalam tangan kolektor.tapi kalau rajin ke pasar karat,boleh juga jumpa button 4ft! macam seorang kolektor ni,dapat button jackpot di pasar karat.kalau rajin ke rumah2 lama atau kedai2 lama,pun masih boleh juga jumpa button tu.tapi kena susun ayat la.kadang ayat manis boleh dapat free.kadang offer berapa pun,dia taknak tolak!

    ReplyDelete
  7. kasik ajarla itu ayat manis punya bro..hehehe

    ReplyDelete
  8. ini petuanya.ambil secubit gula pasir,embunkan semalaman di luar rumah.sewaktu terbit fajar tu,sambil mengadap kiblat,baca selawat 3 kali,dan oleskan scubit gula tadi ke bibir anda.amalkan setiap awal bulan purnama.nescaya manislah pertuturan anda.selamat mencuba!

    ReplyDelete