Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Tuesday, April 12, 2011

Adiah Tawen 5..Tak Pernah Dibuat Orang?Lantak Ko Lah Nak Cakap Apa pon..

Nampaknya Tuhan masih memberikan rejeki kepada aku hari Ahad lepas..Alhamdulillah.. nak pakai tagline Tuhan Masih Sayangkan Aku,takut pulak kang GO AL KEBAWAH kahkahkah so lepas pegi rumah makcik aku tu,singgah pulak kat rumah Tok Long aku yang baru je kematian isterinya di Bukit Pasir Muar.mungkin Tuhan Lebih Sayangkan arwah makcik aku tu..dicabutkan nyawanya lebih awal dari yang disangka..Al-Fatihah..dan harap2 orang yang DISINUN pon sama jugak haha..Tok Long aku ni dah lama suruh datang rumah dia tapi tak berkesempatan.so dah alang2 berjalan ni,singgah la skali.hadiah berupa wang ringgit,macam biasa la..sebab Tok Long aku ni pencen askar temasek,duit pon berkepuk buat rumah diatas lot banglo.tapi sayang semua anak2 tinggal kat temasek..dan aku menerima arahan secara lisan untuk menggeledah lemari dapurnya,sebab dia dah tak boleh nak bersila.bukannya aku pegi menyelongkar macam penyangak atau penyamun!hahaha..ada ke kat rumah Tok Long sendiri pun nak buat aksi penyangak!memang tak masuk akal dan tak pernah dibuat orang!tapi tak tau lah kalau si penjual pinggan Mangkok sorang tu!kompom mata melilau je kalau pegi rumah orang haha

so tanpa membuang masa dengan cecehan yang membuang masa,haha..barang yang pertama muncul di depan mata adalah mug coca cola fishtail yang aku macam keraguan jugak originality nya.nak kata ori,macam ayam.nak kata ayam,macam ori.so para blogger berhak untuk menentukan sama ada mug ni original atau tidak.entah2 made in china kot!
Gelas kedua ni menimbulkan kontroversi jugak sebab ada orang cakap logo kuda terbang ni adalah milik mobilgas,dan tak kurang juga ada orang cakap logo ni adalah logo jenama liquor.so mana yang betul ni?
Gelas yang ketiga ni adalah gelas yang pernah digunakan oleh pakcik aku semasa di dalam camp temasek.3rd singapore division dengan kepala black panther.menurut katanya,dulu dia ada berlambak,tapi masa perpindahan dari temasek ke muar,ramai penyangak yang sakau.tak tau lah sapa ya hehe
Gelas yang keempat adalah bahagian senjata berat iaitu artillery division.rajin diorang keluarkan gelas macam ni ek?
Dan gelas yang terakhir adalah gelas caltex yang menggunakan logo caltex yang lama.
Alamat pon masih menggunakan alamat yang aku rasa dah tak wujud lagi.Blurguyz79,ada lagi ke Hup Soon Filling Station kat woodlands road tu?rasanya macam ada esso jek kat situ..
So aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Long Hamid diatas pemberian yang kiranya boleh la buat tambah2 kat dalam lemari display aku..mungkin orang lain rasa gelas2 ni tak berharga,tapi aku simpan ajalah..barang free,takkan nak buang ye tak?apa pun,kita enjoy!

No comments:

Post a Comment