Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Wednesday, November 9, 2016

Gelas Fraser & Neave Coronation Queen Elizabeth II

Kemahkotaan Ratu Elizabeth II mengambil tempat di England pada tarikh 2 June 1953. Bersempena dengan itu, John Fraser yang sendirinya berketurunan Inggeris, telah mengeluarkan sebiji gelas sebagai tanda memperingati hari coronation tersebut.
Bagi aku gelas ini sangat menarik dengan warna jata yang menonjol warnanya, singa dan unicorn, berbibirkan warna emas, red ribbon fuhhh mencanak! Bagi yang tidak mengetahui apa tu ER pada jata tu, itu bukan emergency room ya hehe itu adalah Elizabeth Regina yang bermaksud Queen Elizabeth. Regina tu diambil dari perkataan Latin. Maafkan aku kalau silap. Aku kurang periksa hal ni. Ia ditabalkan sebagai Queen selepas kematian bapanya King George VI pada tahun 1952. Queen Elizabeth I ditabalkan menjadi Queen of England pada tahun 1558. fuh! gila la kalau aku nak kaji balik salah silah diorang ni haha..aku kurang pasti samada Sir Ibrahim SUltan of Johore ada dijemput sebagai guest coronation tersebut atau tidak. Tengok pada listing guest tu macam ada.
Di bahagian belakang gelas tertera 'with compliments of fraser & neave ltd.' Gelas ni memang banyak terdapat di Temasek. Pada masa aku dapat dulu laaa...la ni dah payah juga nak jumpa orang jual dengan harga sgd55
"Keep It Until hard To Find"

No comments:

Post a Comment