Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Monday, November 14, 2016

Poster Doral

Seingat aku masa aku kecik, aku tak pernah lihat, pegang, jenama rokok Doral ni. Ataupun aku terlepas pandang? ataupun jenama rokok ni kurang popular? Hanya dijual di kawasan luar bandar? tidak dijual di tempat tinggal aku di Johor Bahru? aku tidak ketemukan jawapan. Tapi, pencarian aku sudah terjawab. Bila aku kawen dengan isteri aku yang berasal dari benut, Pontian, terdapat satu geng motor yang agak famous di area Parit Makuaseng Benut yang bernama Doral. Dan ahli2 geng motor Doral ini adalah dari ahli keluarga bini aku jugak! Bila sembang2 petang tu, bukak cerita lama, termasuklah bab cerita geng motor diorang muda2 dulu. Aku terdengar diorang sebut nama grup doral. Ha! baru aku teringat aku ada simpan poster rokok doral!
Jadi entry ini adalah untuk memperingati tertubuhnya grup motor Doral parit makuaseng! Poster ini berukuran standar size giant poster yang diletakkan di kedai2 runcit untuk memberitahu rokok ni ada dijual di kedai runcit tersebut. Rokok Doral ini berasal dari amerika yang diperkenalkan pada tahun 1969. Yang kemudiannya di re-brand pada tahun 1984 dan memasuki pasaran Malaysia. Poster Doral yang jenis ini terdapat promosi pemetik api percuma, jika ditukarkan dengan 3 kotak rokok doral yang kosong
Di mana nak tukar? Ok jom lihat senarai kedai atau pusat penukaran di bawah ini
Masih ada lagi kah kedai2 ni kat area korang?
Aku harap entry ni mengembalikan nostalgia budak2 grup motor doral benut. ok korang dah boleh buat reunion la! hahaha
"Keep It Until Hard To Find"

No comments:

Post a Comment