Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Tuesday, November 8, 2016

Malaysia ESSO 100 Years Coca-Cola Can

Tahukah anda di Malaysia sudah tidak ada lagi minyak petrol esso? di manakah petrol station MOBIL? Kalau dilihat di temasek, masih ada lagi petrol2 station esso ini. Yaaaa di malaysia ni kalau boleh semua nak dijual hahaha lelame negara ni pun nak dijualnya. Eh, ke memang dah terjual? hahaha..ok berbalik kepada esso ini. Mula ditubuhkan di usa pada tahun 1911 dan pada itu digelar Standard Oil yang bahasa hipsternya pada masa itu adalah 'S' 'O' dan akhirnya dijadikan nama ESSO. Dan bapak kepada kedua2 jenama minyak Esso dan Mobil ini adalah Exxonmobil. Mana pegi Exxonmobil ni di malaysia? Yaaa sudah kena jual pada syarikat minyak philippines iaitu Petron. Standard Oil ini mula diperkenalkan di malaya pada tahun 1893. Maka selepas 100 tahun daripada itu, Esso telah berkolaborasi dengan coca cola untuk mengeluarkan sebiji tin peringatan sempena Esso 100 tahun di Malaya.
Can ini biasa2 sahaja bagi aku. Tiada apa yang menari dengan can1 aluminium pada tahun itu. Tapi yang setimm nya adalah logo kepala harimau yang tertepek di can tersebut. Dengan berlatarbelakangkan warna merah terang, ditambah dengan logo kaler gold, fuhh memancar!
Jika dilihat di paparan yang satu lagi, ianya adalah seperti normal cans. Salah satu can yang wajib disimpan oleh pengumpul tin coca cola malaysia!
"Keep It Until Hard To Find"

No comments:

Post a Comment