Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Wednesday, October 12, 2016

Framroz's Aerated Water Ashtray

Jenama Framroz bertapak di Temasek sekitar tahun 1903. Dan mengikut kata orang2 lama di Temasek, mereka masih nampak jenama itu di sekitar 1970an berikutan company ini telah menerima Anugerah Best Award for Soft Drink pada tahun 1973 yang dipaparkan di dada akhbar The Straits Times Singapore. Bermaksud betul lah company ni masih wujud pada tahun 1970an. Sebelum2 ni pun aku ada up posting pasal botol, cawan creamer serta gelas Framroz. kali ini aku nak up mengenai tempat habuk rokok ataupun orang panggi ash tray. Kebanyakan orang Cina di Temasek menggelar Framroz Aerated water ni dengan panggilan cina yang membawa maksud Crown aerated water. Buat masa ni, aku hanya terpandang 3 design ash tray Framroz. Mungkin lebih? atau aku yang kurang korek. nah disini terdapat salah satu design ash tray framroz yang aku kira menarik juga designnya.
Dengan kondisi yang aku kira masih cun lagi, terdapat 4 muka pada ashtray ini. dan satu design bagi setiap 2 muka. bermakna paparan depan dengan belakang adalah sama. Manakala paparan muka kiri dan kanan juga sama designnya. Dengan begitu gah mahkota yang membanggakan jenama Framroz ini, ink dan colour yang terpalit pada muka ash tray ini amat menarik sekali. memang layak untuk disimpan dalam lemari aku heheh
Tuuuu diaaaa paparan di sebalah kiri dan kanan ash tray. Cun kan? Yang buatkan aku tertarik dengan ash tray ini adalah tulisan 'Singapore' yang menceriakan lagi penampilan ash tray ini. Ash tray ini aku perolehi di flea market pada suatu ketika dulu dengan harga sgd45 yang pada aku mahal ketika itu. Tapi pada masa sekarang rasanya berbaloi dengan harga tu.
"Keep It Until Hard To Find"

No comments:

Post a Comment