Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Monday, October 17, 2016

Gelas Four Star

Aku teringat sewaktu lawatan ke Taman Pulai Indah JB bersama abang dolah ke satu rumah kolektor yang aku lupa tahun bila. Aku membuat entry ini berikutan terpandang muka dia kat fb semasa Naratif Collector Market yang berlansung di Medini Mall pada 15-16 Oktober 2016. Namanya Wak Jawa. Outfitnya memang terserlah kejawaannya bersama blangkon yang dipakainya semasa berlansung event tersebut. Jadi pada malam itu kami bertandang kerumahnya. Orangnya sangat2 down to earth. sangat humble dan tidak sombong. Pada masa itu barang koleksi yang terdapat di rumah Wak jawa tidaklah sehebat hari ini. Aku akui mengikuti nya di fb dari hari ke sehari. Syabas diucapkan kepada wak jawa yang makin bertambah barang koleksi. Jadi pada malam itu kami tidak pulang dengan tangan kosong. Wak jawa mengeluarkan sekotak gelas yang sama brand nya. Aku tidak dapat agak ada berapa gelas di dalam kotak itu. Tapi memang banyaklah. Jadi aku dan abang dolah borong seberapa banyak yang boleh. Dan kami tidak zalim. kami meninggalkan sedikit untuk kolektor lain di belakang. Bak kata orang, kalau makan tu, tinggalkan lah sikit untuk orang belakang. Konsep ini aku masih pegang sampai hari ini. Tak macam sesetengah kolektor yang sapu licin tapau habis tanpa meninggalkan sebutir habuk pon kahkah
Jenama Four Star yang berasal dari Johore Bahru, Johor. Jenama ini adalah salah satu keluaran dari Guan Seng Long Aerated Water Works Johore bahru. Aku masih menjejaki di manakah lokasi sebenar tapak kilang Guan Seng Long ini. Jawapan yang diberikan masih hambar belaka..
"Keep It Until Hard To Find"

No comments:

Post a Comment