Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Thursday, October 13, 2016

Gelas Plastik 7up Loken

Sewaktu lawatan ke Pasar Karat Ipoh, Perak. Atau lebih dikenali sebagai Loken. Ada juga yang menyebut Memory Lane Ipoh. Aku terpandang pada satu susunan gelas plastik yang tinggi macam setinggi menara KLCC gamaknya. mungkin lebih dari 20 pcs. Lalu bertanyakan berapa harganya? seller tu cakap rm5 satu biji. Ok lah boleh juga di buat kenangan balik ke JB. Aku ambik satu
Berdasarkan pada logo yang tertera, boleh lah aku katakan yang gelas ni dikeluarkan pada tahun 1980an. Materialnya adalah dari plastik lembut yang boleh dilentur. Saiznya pula tidaklah Jumbo. Boleh la aku katakan besar sedikit dari gelas kaca yang normal, dan kecil sedikit dari bekas Big Gulp 7Eleven. Benda yang buat aku tertarik adalah dari segi kombinasi warna hijau yang terang dan dibalas dengan logo 7up yang merah. memang cun kombinasi warna dia. Dan kondisi gelas plastik ini adalah New Old Stock
"Keep It Until Hard To Find"

No comments:

Post a Comment