Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Tuesday, October 18, 2016

Iklan Majalah Rokok Craven A

Sewaktu jaman dulu2 aku kerap ke Temasek, bersama blurguyz, ada juga hari2 yang aku termiss untuk masuk Temasek untuk shopping barang karat. Maka blurguyz lah ditugaskan untuk menjadi mata-mata aku memburu barang karat ini. Eloknya permainan kami berdua adalah berbeza. Blurguyz pada masa itu lebih stim kepada botol. Dan aku pula lebih kepada poster. Memandang aku lebih tertarik dengan cara design orang2 lama tanpa photoshop yang advance, design yang lebih basic, penggunaan warna, imej yang dieksploitasi, perwatakan yang pelik dan sebagainya. Maka pada hari itu si blurguyz telan menelepon aku dari temasek mengatakan ada satu keratan iklan yang mungkin diambil dari majalah era awal 1970-an.
Saiznya adalah lebih kurang A4. Poster atau iklan ini ada sedikit pudar dari warna asal kotak korok ini yang berwarna merah menyala
Rokok yang sepenuhnya diimport dari England
Bersaiz panjang, tembakau Virginianya diadun dengan perfect. Sangat lembut tetapi masih terasa full flavornya
Keadaan packet rokok yang asal dan masih dalam warna yang masih belum pudar. Bila last agaknya rokok ni berada dalam pasaran Malaya? awal 1980an? 1985? Mungkin? Craven A Will Not Affect Your Throat
"Keep It Until Hard To Find"

No comments:

Post a Comment