Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Wednesday, May 5, 2010

Tray Vimto


mengikut sumber yang diperolehi dari cek mail saudagar,dan info dari mak aku yang pernah minum air vimto ni,ia popular pada tahun 50an-60an.botolnya pendek dan berisi air berwarna coklat gelap.rasanya macam coke atau sarsi mengikut kata mak aku lah.cek is kata ada juga set gelasnya.tapi aku belum berjaya mengkorek gelas vimto ni..tray ni aku baru juga dapat minggu lepas kat area benut,pontian johor.aku pernah pegi 2 kali kedai cina ni.tapi tak perasan ada tray ni.kali ke 3 pergi,nampak ada 1 tray yang dia buat letak barang2 tembaga.mungkin orang lain pun tak perasan tray ni kan?sebab barang atas tray tu dah menutupi semua permukaan tray ni.nasib aku baik hari tu.memang dah rejeki namanya.tapi,ada 2 harga kat tray ni.rm35 dan rm13.aku mintak la kurang.nyonya tu bagi rm10.wah! ini sudah bagus! sekali dia ambil kain untuk mengelap tray n i,yang harga rm10 tu tertanggal.yang melekat hanya rm35.adoi ai.."owh ini dulang bukan rm13 loo..ini rm35.tapi wa bagi lu rm25 muleh?" ok nya,kasik masuk plastik..

No comments:

Post a Comment