Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Wednesday, May 12, 2010

Botol Cap Kaki Tiga


mengikut sumber yang TAK boleh dipercayai, botol kaca cap kaki tiga ni digunakan pada zaman 60an.mak aku pun cakap macam tu.dia kata ada label kertas kat bahagian luar.agaknya ada cap badak sumbu kot! tapi yang lainnya adalah embossed logo cap kaki tiga dan tulisan cina yang entah apa maksudnya tu. air di dalamnya telah kering.dia sebenarnya ada sekali tutup aluminium,tapi aku tak paparkan sebab aku rasa itu bukan tutupnya yang asli.air cap kaki ni digunakan untuk menyejukkan badan kalau demam2 dan panas badan.bagi aku,benda ni banyak menyelamatkan nyaawa aku masa kecik2 dulu.sebab aku pernah demam panas yang kuat sampai kekejangan.mak aku cerita la..dan jiran sebelah tu nama mak nab mengsajes kan supaya aku diberi minum air cap kaki tiga ni.dan alhamdulillah,masih sihat lagi pada hari ni. thankayu air cap kaki tiga!

botol ni diberikan percuma oleh seorang kolektor di Batu Pahat. macam yang aku cakap,kertas A4 kosong pun kalau orang bagi,aku amik.ni kan pula botol embossed yang semacam ni..

1 comment:

  1. Bro.. botol ni tudung putih ada cop kaler biru logo cap kaki tiga.. aku sempat selamatkan sikit dulu dari kilang di pantai timur..

    ReplyDelete