Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Monday, April 26, 2010

Axe Brand Medicated Oil


asalnya benda ni dijadikan penghias rumah yang digantung dan terdapat kalendar di bawah nya.apabila tarikh kalendarnya sudah tamat,ia dijadikan tray untuk mengangkat minuman
yang di atas ni dilahirkan pada tahun 1995. masa aku ada banyak duit jalan2 kat jonker walk hehe..cuma orang kaya je yang shopping kat jonker walk tu..macam aku waktu dulu2 hahaha..bila dah terdesak takde barang,jonker walk la jadi mangsa..tapi kadang ada jugak rejeki,terpijak barang2 jackpot yang murah! macam tray yang cikai ni..memang tak masuk akal harga murah sampai ketawa aku dengar apek tu letak harga entah lepas ke tak untuk buat makan tengahari..

yang tray ni lagi best. tray tahun 1985. dapat kat pasar karat JB. dia offer rm15.aku letak la rm10 dan terus hulur duit hehe puan penasihat aku cakap tak baik aku buat macam tu.tapi aku buat ada sebab. dia ni memang penjual barang2 lama kat pasar karat tu. tapi kaki kencheng! dia kate ada 1 tray jacobs dalam simpanan dia.dia kata agak mahal sikit la. dalam rm35.tapi dia kata tray tu berlubang sikit.aku cakap ok lah,aku nak.bila boleh bawak? dia kata esok malam datang la.maka esok malam aku pon datang la.sekali tak nampak bayang pun tray tu? brader tu cakap kat rumah dia lupa bawak.aku pon mintak la alamat rumah dia.esok pagi2 sebelum aku masuk ofis,aku pi gegar rumah dia.sebab sekampung je dengan aku.dia tengah tidur pon. dalam mamai2 tu,dia cakap tray tu takde dalam simpanan dia.esok malam dia bawak pegi pasar karat.ok lah esok malam aku pon datang lagi.eh takde lagi?mak ai..dia kata barang tu ada kat area Giant plentong. dia belum amik lagi. so aku pon bergegas la pegi giant plentong. redah semua kedai antik,cash converter,kedai 2nd hand. tapi takde! aku pon give up.memang kaki kelentong pakcik ni.lepas tu aku pon kenal lah dengan abg dollah.kes ni berlaku dah lama.sebelum aku kenal dgn abg dollah.so bila aku bertandang ke rumah abg dollah,aku nampak tray jacobs. dah disumbatkan jam.ada lubang kat tengah2 tray.aku pon tanya lah,abg beli kat mana?dia kata pasar karat.dapat tray tu menang dah berlubang.rm35.dengan brader gelap2,pakai spec,rambut beruban. sah! memang brader kaki putar alam tu! apa la salah dia cakap dia dah jual tray ni kat orang lain.so tak la aku kesana kemari kejar tray tu..nah,amik ni jari tengah kat brader tu haha
inilah kesah uniknya donia koleksi ni..putar alam ada,kaki kencheng ada,kaki belit ular sawa batek ada,kaki botol ada,nasib baik kaki pompuan takde dalam donia koleksi ni..kalau tak,menjerit mak haji korang kat rumah tu!

No comments:

Post a Comment