Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Monday, April 12, 2010

Sesi Korek Mengorek 4

dari sebelah ke sebelah kami mengusung segala peralatan..masih belum cukup rasanya barang yang kami dapat. kedai kali ni yang kami masuk disambut dengan cukup warm. memang ceria,tapi tak tau apa yang berlaku lepas ni. aku mcam biasa la terus masuk belakang melilau cari barang. sementara abg dollah dok menggoreng nasi goreng cina dgn cina yang menyambut kami tadi. mata aku terus tertumpu pada objek hijau ni. alamakkk..ada ke dia buat tempat letak dawai! hati aku dah berkobar2. adakah barang ini milik aku?

ini lah dia barang yang dicari2 selama ni..milo tarik! lagi sekali kami dikejutkan dengan berita orang ipoh sudah datang. tapi tak berjaya membawa balik barang ni ke negeri perak darul ridzuan..masih tersergam kat johor ni. kami pon bertanya berapa harga? dia cakap ini memang mahai..aku cakap la,lu cakap je berapa,kalau ok, wa angkat,tak ok,kami tak amik. dia pon menunjukkan isyarat jari telunjuk,1. abg dollah dgn pantas cakap rm10! hahaha aku gelak..mukannn,rm100. hahaha kami berdua gelak..aku pon pegi la borak dgn tauke iaitu owner kedai tu..sebab yang tadi tu anak..mintak kurang sikit..dia kata tanya anak dia..mereka berdialog dalam bahasa cantonese yang mudah difahami..bapak dia cakap jual aja lah murah2..tapi anak dia tetap berdegil dengan keputusannya..macam nak gadoh pon ada jugak anak beranak..kami pun berlalu pergi..ini adalah gambar2 yang sempat aku snap untuk menyedapkan hati..mana lah tau ada di antara kolektor yang pandai menggoreng owner kedai ni..



to be continued..

No comments:

Post a Comment