Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Monday, April 26, 2010

Katakan Ya! Kepada Yakult


mug ni adalah warisan daripada atuk aku di temasek.ada juga kolektor yang dinobatkan sebagai KING di JB ni yang aku terpandang koleksi set yakult ni.apa yang dia ada,aku tak ada.apa aku ada,dia tak ada.harap2 dia terbukak la blog aku ni.supaya melihat barang yakult yang aku simpan dengan baik
Yakult dipelopori oleh seorang professor di japun yang bernama shirota kalau tak silap. yang menghasilkan bakteria yang baik untuk penghadaman perut.info selebihnya korang tengok lah iklan di TV ya hehe..aku tak pasti bila yakult masuk di market malaya.yang setahu aku,yakult masuk temasek pada tahun 1979. sebab dari kecik nenek aku memang membelikan aku sepack yakult.sebab pada masa tu yakult bersaing dengan vitagen. rasa yakult lebih padat daripada vitagen. dan pada masa tu kawan2 aku selalu mengecek yakult dari aku sebab kat malaya memang tak ada yakult! la ni baru ada masuk malaya..anda bagaimana?pernah merasa minum yakult pada zaman kanak2?

No comments:

Post a Comment