Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Wednesday, April 14, 2010

Sesi Korek Mengorek 8

perjalanan kami teruskan ke bandar yang lebih besar lagi untuk mengisi perut yang sudah kami kosongkan dengan barangan2 purba yang kami telah temui..ni lah dia penangan donia koleksi,sampai lupa makan minum!

kami menikmati hidangan mee bandung yang menjadi kebanggaan orang2 johor..jikalau sesiapa datang ke johor,tidak sah kalau tidak menikmati hidangan lazat seperti mee bandung ni..huhuhu..dipadankan dengan sate yang juicy,fuhhh...sykur dengan nikmat yg Allah berikan, maka terisi lah perut kami yang sudah kembung dek angin

inilah tauke kedai nyonya yang malu pabila aku mengambil gambarnya..tapi dia macam berminat kat abg dollah haha..amacam abg dollah? saham masih tinggi ya hahaha..lepas hantar makan,dia datang kat abg dollah,lepas lap meja,dia datang lagi kat abg dollah..lepas amik order,dia datang jugak kat abg dollah. macam ada magnet yang tak boleh dipisahkan..dah macam sedara!
tapi abg dollah mengambil kesempatan untuk membodek nyonya ni dengan meminta 1 barang merah yg sudah dimiliki olehnya,dan diberikan kepada aku yg tak ada lagi benda ni..
pada mulanya nyonya ni cakap itu barang sudah kotor..tak payah la amik..tapi abg dollah berlakon skali lagi,nyonya tu pun tak beri keputusan ya atau tidak.
"rilek zal, kite tak tau rejeki kita..tau2 kang dia bawak je hulur kat kau"
memang masin cakap abg dollah,tengah syok2 makan sate, nyonya tu bawak benda tu siap bungkus dengan plastik lagi. "nah,ini wa bagi lu"
"terima kasih la auntyyy..wa sayang sama lu,i lebiu lah!" hahaha..ni ha bendanya..


kami tidak sempat meronda di bandar besar tersebut,memandangkan kami kesuntukan masa untuk pergi ke pekan koboi yang lain..dan kami singgah di 1 kedai kopi lama area situ jugak, sebab aku terpandang lagi 1 benda merah yg aku tak ada..dan aku ingin berikan benda ni pada abg dollah,dia mesti happy..

ni lah dia signboard plastik coke yang kami sendiri tidak pernah nampak di JB..wah mungkin ini 1 bonus bagi abg dollah. apalagi,kami pun susun ayat dengan nyonya yang tengah petik sayur untnuk digoreng untuk makan malam ni. mintak punya mintak,dia buat bodo je.."itu barang manyak lama,mana boleh wa bagi lu!" adess..ni nyonya manyak galang woo..aku suh abg dollah campak duit,"ok lah nyonya, wa bagi lu rm20" kata abg dollah.."tak muleh tak muleh! wa hari2 lap itu benda,sudah 10 tahun" adui aiii..memang degil nyonya ni.."takpelah bang,jom blah sebelum dia baling dengan besen sayur dia tu" hahaha kami hampa lagi..tapi sebelum keluar kedai, aku keluarkan sekeping not,"aunty, wa bagi lu rm100 untuk itu barang mau ka?" terus muka dia berubah siut tengok not 100 aku. diam membisu.agaknya hati dia berbelah bagi nak jual ke tak. " tak apa lah aunty,wa simpan ini duit. lu tak mau jual kan?" hahaha aku biarkan nyonya tu ternganga dengan offer aku.puas hati aku!

kami pun beredar dengan mencari tempat untuk menenangkan perasaan, hati dan minda masing2 untuk berdoa kepada Allah supaya kami dipertemukan dengan barang yang diidamkan..dan inilah diantara barang yang ada dalam serena chef wan..


to be continued...

No comments:

Post a Comment