Nuffnang Code

AFZARIZAL

AFZARIZAL

Monday, April 5, 2010

Jam Meja Polaris


aku ada cite menarik pasal jam ni.ia dibeli di pasar karat jb tak lama dulu.apek ni jual barang2 lama.aku pon tanya la berapa jam tu.dia kata rm45.so aku pon buat2 la tak berminat.belek2 la barang lain.sebab itu kan cara para kolektor sume..at 1st memang kene tunjuk beli mahal(bukan jual mahal ya hehe)..pastu tanya lagi berapa boleh kurang?dia kata lu amiklah rm40.wa dapat rm35.bayar wa punya lesen saja rm5.tala untung punya.aku pon saja mintak tawar rm35.saja test market.kadang2 berhasil jugak! tapi apek terus buat bodoh layan customer lain.tiba2 ada brader melayu sebelah ni sibuk datang kat aku.dia jual duit2 lama yg tak laku2.tapi mulut je bising.dia ckp,bang,ni old new stock.memang mahal.kalo tak percaya,pegi tengok kat pak bakar tembaga depan nun dia jual berapa?seratus lebih bang!saya kat rumah ada yang gambar ayam.kepala dia boleh gerak2.tapi saya tak jual.itu memang antik.aku pon tanya la berapa kalau dia nak jual jam design ayam tu?dia kata rm150.mak ai!dalam hati aku,kat perrak aku boleh dapat rm15 je.ada 2 bijik lagi kat rumah aku.1 besar,1 kecik brand diamond.haha..aku gelak je dalam hati tengok mamat tu nak jual barang apek ni.so aku pon panggil apek tu,pek,wa angkat la ini jam rm40.dan berlalu dgn gelak ketawa mengenangkan mamat tu macam ye ye kelapa je jual duit lama dia tu..minggu ni aku datang lagi kedai apek tu setelah beberapa bulan tak bau ketiak apek tu haha.wah! aku nampak jam yg sama.entah2 apek ni memang banyak stok jam panda ada termometer tu.aku pon tanya la berapa.haaa..ini jam selupa wa juai sama lu dulu.tapi tak dapat itu harga.sikalang harga rm80.wakaka..terus naik harga!aku pon sms pd kolektor2 jb nak tak jam panda tu.dan ada jugak kawan aku membelinya.terima kasih ya..kalau sesapa ada pegi pasar karat jb,try la tengok apek jual jam.mesti ada barang yg sama ni lagi.aku rasa dia ada 20 bijik lah dlm simpanan dia tu..hehe

No comments:

Post a Comment